Hei, ystävä!

Velvollisuutemme on kysyä jokaiselta sisääntulevalta paperit. Olethan täysi-ikäinen?

Kyllä
En

Moi, mitä etsit?

search
6.4.2021

Juomamarkkinat mullistanut White Claw Suomeen

Markkinoiden johtava hard seltzer -juoma White Claw, joka on mullistanut alkoholimarkkinat, saadaan vihdoin Suomeen.

White Claw toi hard seltzerit, eli terästetyt ja maustetut hiilihapotetut vedet, kaikkien huulille tullessaan markkinoille vuonna 2016. Sen jälkeen juoman suosio on kasvanut räjähdysmäisesti ympäri maailman. Nyt juoma tulee myös suomalaisten ulottuville Hartwallin aloittaessa White Claw’n kumppanina ja juoman jakelijana Suomessa.

”Teemme yhteistyötä monen maineikkaan kansainvälisen juomabrändin, kuten Pepsin, Heinekenin ja Diageon kanssa. On kunnia saada maailmanmaineeseen noussut White Claw täydentämään Suomessa edustamiemme brändien joukkoa. Kotimaassa on jo joitain hard seltzer -juomia saatavilla, mutta alkuperäinen ja suurin on vielä puuttunut”, kertoo Hartwallin toimitusjohtaja Kalle Järvinen.

White Claw -juoma on valmistettu kuplavedestä ja kolmesti tislatusta viinasta ripauksella luontaisia aromeja, ilman keinotekoisia makeuttajia. Yksi 0,33 litran tölkki sisältää 95 kaloria ja alkoholia siinä on 4,5 %. Juoma puhuttelee erityisesti terveystietoisia kuluttajia, jotka etsivät matalakalorisempia ja vähäsokerisempia juomavaihtoehtoja.

”White Claw’n maailmansuosion takana on kasvava terveys- ja hyvinvointitrendi: halutaan valita vähäsokerisempi ja luonnollisempi juomavaihtoehto ilman säilöntäaineita tai keinotekoisia makeuttajia. Sama trendi on vallalla meilläkin ja tutkimuksemme mukaan jopa 60 %* suomalaisista välttelee sokeria tai pyrkii vähentämään sen käyttöä”, Järvinen taustoittaa.

Juoma, joka synnytti kulttuuri-ilmiön Yhdysvalloissa

White Claw’n kehitti vuonna 2016 Irlannissa sijaitseva juoma-alan yritys Mark Anthony Brands International. Pian lanseerauksensa jälkeen White Claw hallitsi jo puolta kategoriansa markkinasta Yhdysvalloissa. Juoman ympärille kasvoi oma kulttuuri, kun White Claw -fanit ottivat juoman omakseen näkyvästi sosiaalisessa mediassa.

White Claw on noussut markkinajohtajan asemaan myös Irlannissa, Briteissä ja Hollannissa, joissa se lanseerattiin viime vuonna. Kun juoma saapui Australian markkinoille viime vuoden lokakuussa, juomaa otettiin myyntiin pelkästään ensimmäisen viikon aikana miljoona tölkkiä.

Myös Suomessa White Claw tulee näkymään mittavalla markkinointipanostuksella.

“On mahtavaa, että voimme tuoda White Claw Hard Seltzerin Suomeen ja saamme jakelijaksi Hartwallin, jolla arvostettu markkina-asema, vahva portfolio ja kokemus menestyneiden brändien rakentamisesta useissa juomakategorioissa”, sanoo Davin Nugent, Mark Anthony Brands Internationalin toimitusjohtaja.

White Claw tulee Suomessa myyntiin 12.4. alkaen.

*Bilendi 2020/12. Tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin Bilendi Oy:n kuluttajapaneelissa. Tutkimushaastatteluja tehtiin yhteensä 1000 ja otos painotettiin iän, sukupuolen, asuinalueen mukaan vastaamaan suomalaista väestöä valtakunnallisesti.

Faktat White Claw -juomasta:

  • White Claw Hard Seltzer sisältää kuplavettä, kolmesti tislattua viinaa ja luontaisia aromeja, ilman keinotekoisia makeuttajia. Juoma myydään 0,33 litran tölkissä, se sisältää 4,5 % alkoholia ja kaloreita yhdessä tölkissä on 95. Makuina on Suomessa saatavilla mango ja lime.
  • Juoman jakelijana toimii Suomessa Hartwall.
  • White Claw on saatavilla hyvin varustelluista päivittäistavarakaupoista 12.4. alkaen.
  • Hard seltzerit kasvavat Pohjois-Amerikassa räjähdysmäisesti: vuonna 2020 myynti kasvoi 148 prosenttia.

Median yhteydenotot:

Titta Jaakkola, viestintäpäällikkö, Hartwall, puh. +358 50 592 9245, titta.jaakkola@hartwall.fi