Hei, ystävä!

Velvollisuutemme on kysyä jokaiselta sisääntulevalta paperit. Olethan täysi-ikäinen?

Kyllä
En

Moi, mitä etsit?

search
7.2.2020

Hartwall teki historiaa ja voitti ensimmäisen Grand Effiensä

Vuoden harrmain päivä voitti kolme palkintoa Effie Awardseissa.

Historiallinen voitto Hartwallille: Vuoden harmain päivä -kampanja voitti Effie Awards Finland 2019 -kilpailun arvostetuimman palkinnon eli Grand Effien. Tunnustus on Hartwallille ensimmäinen Grand Effie. Sen lisäksi kultaa tuli Businesshaaste- ja Media-kategorioissa.

Effie Awards on arvostettu kansainvälinen markkinoinnin tuloksellisuutta mittaava kilpailu. Kilpailussa kriteereinä on strateginen oivallus, kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. Kilpailu järjestetään 42 maassa. Tänä vuonna kilpailu järjestettiin 18 kerran Suomessa.

”Tämä oli tuplahattutemppu! Original Long Drink on yltänyt kolmena vuotena peräkkäin Effie Awardsin short listille, mikä itsessään on jo kova saavutus ja nyt tuli huikea kolmoisvoitto”, iloitsee Hartwallin markkinointipäällikkö Eeva Ignatius.

Samaa tarinaa kertoo Effie Awardsin tuomariston perustelut pääpalkinnolle: Suomen syksyinen sääkartta muuttui juomamarkkinoilla värikartaksi. Teko, joka piti kärkisijaa alusta loppuun.

Tuomaristo arvosti erityisesti uuden sesongin luomista terassikauden ohelle, yksinkertaista vahvaa ideaa sekä johdonmukaista toteutusta sekä vahvaa kaupallista lopputulosta.

Ideasta ja onnistumisesta iloitsee myös Hartwallin toimitusjohtaja Kalle Järvinen.

”On upea nähdä, miten suomalaiset ovat ottaneet Vuoden harmaimman päivän omakseen ja juhlivat sitä sankoin joukoin. Yhdistämällä kekseliäs idea ja meidän loistava porukka, ei voi odottaa kuin loistavia tuloksia. Tämä on todellisen yhteistyön tulos. Kiitos kaikille Hartwallilaisille ja yhteistyökumppaneillemme ja tietenkin kaikille juhlijoille.”

effie-2020-petri-mast.jpg

Kuva: Petri Mast Photography

Valoa harmauteen

Idea on tuonut loistetta keskelle Suomen harmainta sesonkia jo kaksi vuotta.

”Vuoden harmain päivä on yhdistänyt luovalla tavalla kaksi Suomelle tyypillistä asiaa: harmaan sään ja harmaan juoman. Harmaus saatiin käännettyä voimavaraksi, joka myös innostaa suomalaiset juhlimaan sankoin joukoin", kertoo Ignatius.

Viime vuonna Vuoden harmaimman päivän juhlinta laajeni myös ulkomaille ja matka jatkuu yhä.

”Jo 200 000 suomalaista kertoi juhlineensa Vuoden harmainta päivää vuosittain. Hienoahan olisi, jo Vuoden harmain päivä olisi pian kansainvälisenä juhlana Octoberfestin ja Saint Patrick’s Dayn rinnalla”, kertoo Ignatius tulevaisuuden suunnitelmista.

Vuoden harmain päivä -kampanja on toteutettu yhteistyössä Hartwallin, Bob the Robotin, Milttonin, Dagmarin, Lataamon ja Cocoan kanssa.

Lue lisää Vuoden harmaimmasta päivästä.

Lue lisää palkinnoista Effie Finlandin sivuilta