Hei, ystävä!

Velvollisuutemme on kysyä jokaiselta sisääntulevalta paperit. Olethan täysi-ikäinen?

Kyllä
En

Moi, mitä etsit?

search
6.11.2020

Hartwall siirtää urheilusponsorointinsa alkoholittomiin juomiin - Karjala 0,0% Leijonien kisaolueksi

Hartwall siirtää jääkiekkosponsorointinsa Karjalan keskioluesta nollaolueen. Päätöksellä vauhditetaan käynnissä olevaa juomakulttuurin muutosta ja tuodaan entistä enemmän alkoholittomia vaihtoehtoja tarjolle myös urheilufaneille.

Hartwall on sponsoroinut laajasti jääkiekkoseuroja jo vuosikymmenien ajan ja Karjala-olut on tuttu näky niin paikallisissa jääkiekkokaukaloissa, kiekkoleijonien pelipaidoissa kuin virallisena kisaoluena. Nyt Karjalan keskiolut jää kaukaloissa historiaan, sillä Hartwall siirtää kaiken urheilusponsorointinsa alkoholittomiin juomiin.

Jatkossa yhteistyötä Suomen Jääkiekkoliiton ja A-maajoukkueen Leijonien sekä paikallisten jääkiekkoliigaseurojen kanssa tehdään Karjala 0,0% -oluen siivittämänä. Alkoholiton Karjala on myös Leijonien virallinen kisaolut.

”Tuomalla alkoholittoman Karjalan urheilun pariin kannustamme urheilufaneja nauttimaan yhä useammin alkoholittomia vaihtoehtoja. Suomalaisessa juomakulttuurissa on tapahtunut iso muutos viimeisten vuosien aikana ja tätä muutosta haluamme myös urheilusponsoroinnilla vauhdittaa. Tavoitteemme on muuttaa juomakulttuuria kohti vastuullisempia ja terveellisempiä valintoja yhdessä kumppaniemme kanssa”, kertoo Hartwallin markkinointijohtaja Matti Ristola.

Jatkossa Karjala 0,0% -logo näkyy niin Hartwallin sponsoroimien joukkueiden pelipaidoissa kuin kentän laidoissa. Viikonvaihteessa pelattavassa Karjala-turnauksessa kiekkoleijonat pukevat nollapaidat ylleen.

”Terveelliset valinnat ovat olennainen osa urheilua ja enemmissä määrin ne kuuluvat myös penkkiurheiluun, joten on todella hienoa, että Hartwall tukee tätä kehitystä. Toivottavasti pääsemme nostamaan voitonmaljoja turnausviikonloppuna”, iloitsee Suomen Jääkiekkoliiton myynti- ja markkinointijohtaja Lassi Rönkkönen.

Alkoholittoman oluen suosio räjähdysmäisessä kasvussa

Suomalaiset nauttivat alkoholittomia juomia yhä enemmän ja Hartwallin tutkimuksen mukaan 13 % suomalaisista juo alkoholitonta olutta kuukausittain tai useammin.*  Hartwallilla alkoholittomien oluiden kategoria on kehittynyt vauhdikkaasti jo useamman vuoden ajan.

”Kehitykseen vaikuttaa paitsi terveys- ja hyvinvointitrendin nousu myös se, että alkoholittomien oluiden valikoima on laajentunut valtavasti, laatu kehittynyt ja myös kaupat ovat nostaneet alkoholittomia vaihtoehtoja yhä paremmin esille tiloissaan”, Ristola taustoittaa.

* Nonalcoholic Beer Consumer Segmentation, N=937, Kuudes 2019