Original Long Drink pokkasi historiallisen palkinnon Cannesissa
Heavent Awards on kansainvälinen tapahtuma-alan vuosittainen kilpailu, joka järjestettiin tänä vuonna 13. kertaa Cannesin Palais des Festivalsissa. Original Long Drink pokkasi ensimmäisen suomalaisvoiton kilpailun historiassa. Samalla se päihitti valtavia kansainvälisiä brändejä, kuten L'Oréal Paris, Helena Rubinstein ja Citroën.
Kansainvälinen tuomaristo ja palkintogaalan yleisö äänestävät suosikkiaan jokaisessa kategoriassa. Tuomariston äänet painavat kokonaisarvioinnissa 60 %, ja yleisön äänet vastaavasti 40 %. Vuoden harmain päivä sai huimat 78 % kategoriansa yhteenlasketuista äänistä.
"Olihan se aivan huikeaa, emme me sitä oikein ensin edes tajunneet miten kova juttu voitto oli. Siinä lavalla sitten puhetta pitäessä vasta oikeastaan tajusi, että huh aivan täysi sali ja täällä sitä ollaan lavalla pokkaamassa voitto kotiin", markkinointipäällikkö Eeva Ignatius kertoo gaalan huikeista tunnelmista.
Eeva kertoo myös, että kilpailumatkalla fiilistä nostatti entisestään jatkuvat kehut: palkintojen jaon jälkeen valtava määrä ihmisiä tuli kehumaan Vuoden harmainta päivää.
"Maailmalla tuntui vetoavan se, että Vuoden harmain päivä yhdisti luovalla tavalla kaksi Suomelle tyypillistä asiaa: harmaan sään ja harmaan juoman. Harmaus saatiin käännettyä voimavaraksi ja erottavaksi tekijäksi", Eeva summaa.
Vuoden harmainta päivää juhlitaan seuraavan kerran 16.11.2019.