Hei, ystävä!

Velvollisuutemme on kysyä jokaiselta sisääntulevalta paperit. Olethan täysi-ikäinen?

Kyllä
En

Moi, mitä etsit?

search
12.4.2018

Original Long Drinkin myynti Kiinassa alkoi

Original Long Drinkille avautuu mittavia vientimahdollisuuksia

Hartwallin aidon lonkeron viennin kasvu jatkuu juoman myynnin alettua eilen Kiinassa. Original Long Drinkille avautuu mittavia vientimahdollisuuksia maailman suurimmalla online-markkinalla. Mukana lanseerauksessa on myös aidon lonkeron suuri fani ja brändin keulakuva Kimi Räikkönen.

Hartwall aloitti 11.4. Original Long Drink -juoman myynnin Kiinassa. Aito lonkero tuli myyntiin paikallisessa Alibaban verkkokauppa-alustassa, jolla on satoja miljoonia käyttäjiä kuukaudessa. Myynnin kasvua tukemaan on avattu myös paikalliset sosiaalisen median kanavat.

”Vienti on olennainen osa kasvustrategiaamme ja panostamme vientiin voimakkaasti etenkin Aasian maissa. Kiinassa on maailman suurin online-markkina ja se tarjoaa meille erittäin huomattavia mahdollisuuksia,” kertoo Hartwallin toimitusjohtaja Kalle Järvinen.

Kiina on mittava lisäys Hartwallin aidon lonkeron vientimaihin Aasiassa, joita entuudestaan ovat Japani, Hongkong, Taiwan ja Thaimaa.

”Original Long Drinkin vienti Aasiaan alkoi vuonna 2016. Nyt meille on valtavan arvokasta päästä mukaan kehittyneelle Kiinan online-markkinalle ja oppia lisää siitä, mitä Kiinassa menestyminen vaatii”, Järvinen summaa.

Suoraan live-lähetyksestä verkko-ostoksille

Kiinassa Original Long Drinkin lanseerauksessa hyödynnetään monipuolisesti paikallista sosiaalista mediaa ja somevaikuttajia. Eilen järjestetyssä live-lähetyksessä suosittu julkisuuden henkilö Vivian Wang haastatteli Kimi Räikköstä formulamiehen rakkaudesta aitoon lonkeroon. Satatuhatpäisellä seuraajajoukolla on mahdollisuus ostaa Original Long Drinkiä samalla, kun seuraavat live-lähetystä.

”Live-lähetykset ovat Kiinassa todella trendikkäitä juuri nyt, ja miljoonat kiinalaiset ostavat lähetysten kautta niissä esiintyviä tuotteita. Se on mainio tapa tavoittaa kerralla paljon potentiaalisia asiakkaita, kun lähetyksestä voi ohjata suoraan verkko-ostoksille”, kertoo Hatwallin markkinointipäällikkö Eeva Ignatius.

”Paikalliset vaikuttajat auttavat meitä löytämään kiinalaisia eniten kiinnostavat asiat aidon lonkeron historiasta ja oman tien kulkemiseen kannustavasta tarinasta. Mielenkiintoinen sattuma on esimerkiksi se, että Kiina osallistui ensimmäisiin olympialaisiinsa vuonna 1952 Helsingissä – aidon lonkeron syntyhetkellä”, Ignatius jatkaa.

Olympiastadionilta maailmalle

Harwall Original Long Drink kehitettiin alunperin vuoden 1952 Helsingin Olympialaisiin helpottamaan baarimikkojen työtä kisaturisteille tarjoilemisessa. Juoma oli aikansa innovaatio: valmiiksi pullotettu drinkki, jonka uniikki maku syntyy suomalaisesta ginistä, greipistä ja maailman puhtaimmasta vedestä. Original Long Drinkin nykyinen pakkausdesign symboloi Helsingin Olympiastadionin juoksuradan raitoja ja muistuttaa meitä siitä, mistä aito lonkero sai alkunsa.

Oy Hartwall Ab ja Kimi Räikkönen julkistivat tammikuussa 2017 monivuotisen yhteistyösopimuksen, jonka mukaan Räikkönen on mukana tukemassa Hartwall Original Long Drink -juoman maailmanvalloitusta.

Original Long Drinkin lanseeraus Kiinassa tehdään kiinalaiseen verkkokauppaan ja brändien tunnetuksi tekemiseen erikoistuneen kasvuyritys Euroeat Oy:n kanssa, joka on toiminut Kiinassa jo vuodesta 2013. Lisäksi mukana on suomalais-kiinalainen markkinointitoimisto RADII.