Eero Ettala haastaa itseään omalaatuisiin talvilajeihin
Olympialaiset ovat jo 66 vuoden ajan olleet osa Original Ling Drink -juoman tarinaa, sillä aito lonkero sai alkunsa Helsingin vuoden 1952 olympialaisista.
Ensi kertaa Original Long Drink palautettiin olympiajuurilleen Riossa kesällä 2016, kun kisaturistit pääsivät maistelemaan Suomen kansallisjuomaksikin tituleerattua, ainutlaatuista juomasekoitusta Olympiakomitean Finland House -hankkeen kautta. Riosta kuvattiin aidon lonkeron sosiaalisen median kanaviin From HEL 1952 to RIO 2016 -minisarja. Suuren suosion saavuttanut sarja saa nyt jatkoa.
Luvassa kuusi jaksoa originaalia menoa
The Original Winter Challenge -tempauksessa lumilautailijalegenda Eero Ettala haastaa Etelä-Koreassa itseään ja muita kisaturisteja huumorimielellä erilaisiin omalaatuisiin tehtäviin. Lajeina toimivat suomalaiset hyiset ja huisit talvilajit.
”Original Long Drinkin Winter Challenge -konsepti ponnistaa suomalaisille tyypillisestä omintakeisuudesta. Olympialaiset ovat olennainen osa brändin historiaa, joten mainonnan konsepti tuo tarinaan jatkoa ja tarjoaa hauskalla tavalla ikkunan olympiakaupungin meininkiin”, kertoo markkinointipäällikkö Eeva Ignatius.
”Nyt laitetaan meikäläinen koetukselle ihan uusissa lajeissa. Saa myös nähdä saadaanko haastettua kisaturisteja esimerkiksi avantouintikilpailuun. Joka tapauksessa tarjoamme seuraajille somessa kuuden jakson verran hyvin originaalia menoa Pyeongchangista”, Eero Ettala lupaa.
Teaser-videolla Ettala avaa harjoittelunsa ohessa sarjan ideaa ja sitä, mitä on luvassa:
Olympiastadionilta maailmalle
Hartwall Original Long Drink kehitettiin alunperin vuoden 1952 Helsingin Olympialaisiin. Juomaa oli tarkoitus valmistaa vain olympialaisten ajan, mutta suomalaiset rakastuivat siihen niin, että vaativat sen valmistuksen jatkamista myös kisojen jälkeen. Näin Suomeen syntyi uusi long drink -juomakategoria, joka pian muuntautui kansan suussa lonkeroksi. Tänä päivänä lonkeroa kutsutaan jopa Suomen kansallisjuomaksi.
Original Long Drinkin nykyinen pakkausdesign symboloi Helsingin Olympiastadionin juoksuradan raitoja ja muistuttaa ihmisiä siitä, mistä aito lonkero sai alkunsa. Original Long Drinkin profiililasipullon muoto taas on saanut inspiraationsa soihdusta, jonka Paavo Nurmi kuljetti Helsingin olympiastadionille vuonna 1952.
The Original Winter Challenge -konsepti
The Original Winter Challenge -konseptin suunnitelusta vastaa mainostoimisto Bob the Robot ja tempauksia taltioi Etelä-Koreassa Pablo Filmsin Kim Koponen. Teaserin lisäksi Original Long Drinkin somekanavissa julkaistaan kuusi jaksoa Etelä-Koreasta välillä 9.−25.2.