Moi, mitä etsit?

search

Hartwallin tietosuojaseloste

Oy Hartwall Ab on osa tanskalaista Royal Unibrew -konsernia nimeltään Royal Unibrew A/S.

Henkilötietojesi rekisterinpitäjä on Hartwall. Hartwall on osa Royal Unibrew -konsernia, joten saatamme luovuttaa henkilötietojasi sisar- tai emoyhtiöllemme tässä tietosuojaselosteessa mainittuihin tarkoituksiin. Royal Unibrew’n konserniyhtiöt saattavat myös käsitellä henkilötietojasi itsenäisesti omasta puolestaan tässä tietosuojailmoituksessa ilmoitettuihin tarkoituksiin.

Tästä tietosuojakäytännöstä voit lukea, kuinka käsittelemme tietojasi.

Tämä tietosuojakäytäntö koskee jokaista, joka:

  • ostaa meiltä tuotteita tai palveluita
  • on toimittajamme, liikekumppanimme tai muu sidosryhmämme yhteyshenkilö
  • vierailee jossakin fyysisessä osoitteessamme
  • hakee meille töihin
  • osallistuu johonkin tapahtumaamme, kilpailuumme tai arvontaamme
  • on muuten vuorovaikutuksessa kanssamme, esim. käyttää jotakin verkkosivustoistamme tai kommunikoi kanssamme sosiaalisen median tai muun alustan kautta.

1. Kenen puoleen voit kääntyä tietojesi käsittelyä koskevissa kysymyksissä?
2. Kuinka käsittelemme henkilötietojasi eri yhteyksissä?
3. Henkilötietojen jakaminen ja siirtäminen
4. Suostumuksen antaminen
5. Evästeet
6. Sinun oikeutesi
7. Linkit muille verkkosivustoille
8. Ota meihin yhteyttä
9. Valitukset
10. Muutokset tietosuojakäytäntöön
Palvelukohtaiset tiedot

1. Kenen puoleen voit kääntyä tietojesi käsittelyä koskevissa kysymyksissä?

Jos olet epävarma siitä, minkä Royal Unibrew Group -konserniyrityksen kanssa olet yhteydessä, voit ottaa meihin yhteyttä osoitteeseen GDPR@Royalunibrew.com.

Jos tiedät, että asiasi koskee Hartwallia rekisterinpitäjänä, voit ottaa meihin yhteyttä osoitteessa kuluttajapalvelu@hartwall.fi.

2. Kuinka käsittelemme henkilötietojasi eri yhteyksissä?

Tietojesi käsittely riippuu siitä, mitä palvelujamme käytät ja miten käytät niitä. Osa tiedoista saadaan sinulta suoraan, esimerkiksi verkkokaupassa asioinnin yhteydessä. Osa tiedoistasi saadaan evästeiden ja muiden vastaavien tekniikoiden avulla.

Voimme saada tietojasi eri lähteistä, mukaan lukien seuraavat tahot: liikekumppanimme, alihankkijamme teknisissä, laskutukseen ja toimitukseen liittyvissä palveluissa, mainosverkostot, analytiikka- ja hakupalvelujemme tarjoajat, luottotietolaitokset, petoksentorjuntaan liittyvät tietokannat ja muut kolmansien osapuolten tietokannat, kuten esimerkiksi tutkimustyökalut, protestilistat ja liiketoimintatiedot.

Alta voit lukea lisää yhteyksistä, joissa käsittelemme tietojasi. Alla täsmennämme, ketä tiedot koskevat, minkä tyyppisiä tietoja käsittelemme, käsittelyn oikeusperustan ja kuinka kauan tietoja säilytämme.

Tästä käytännöstä voit myös lukea lisää siitä, kenen kanssa voimme jakaa tietoja.

Saatamme käsitellä tietoja useisiin eri tarkoituksiin, jos olet kanssamme vuorovaikutuksessa useilla tavoilla ja olet esimerkiksi sekä asiakas että vierailet jossakin fyysisistä toimipisteistämme.

3. Henkilötietojen jakaminen ja siirtäminen

Tietojasi käsitellään Hartwallin ja Royal Unibrew -konsernin sisällä. Voimme luovuttaa tietojasi esimerkiksi viranomaisille, mikäli lainsäädäntö velvoittaa meitä luovuttamaan tiedot, toisin sanoen lakisääteisen velvoitteen (mukaan lukien tuomioistuimen määräys) noudattamiseksi, jos se on tarpeen rikosten ehkäisemiseksi, tutkimiseksi tai syytteeseen asettamiseksi tai jos se on tarpeen käytäntöjemme täytäntöönpanemiseksi tai muiden oikeuksien ja vapauksien suojelemiseksi. Lisäksi voimme luovuttaa tietojasi mahdollisen liiketoiminnan myynnin tai muun yritysjärjestelyn yhteydessä liiketoiminnan ostajalle tai muulle yritysjärjestelyyn liittyvälle relevantille taholle.

Voidaksemme käsitellä asiakaspalautteesi tai tuotteita koskevan tiedustelusi joustavasti, voimme tarvittaessa luovuttaa palautteeseesi tai tiedusteluusi liittyvät tiedot myös jakelijallemme, vähittäiskaupan toimijalle, tuotemerkin haltijalle tai lisenssinsaajalle Hartwallin tai ko. toimijan, tuotemerkin haltijan tai lisenssinsaajan oikeutetun edun perusteella.

Voimme jakaa henkilötietojasi toimittajiemme, kumppaneidemme ja muiden kolmansien osapuolien kanssa, jos se on tarpeen täyttääksemme velvoitteemme sinua kohtaan. Toimittajat ja yhteistyökumppanit voivat olla esimerkiksi maksuvälitystä tai tavaroiden tai palvelujen toimittamista tarjoavat kumppanit (esim. verkkokauppa- tai myymälätilauksen toimittamisen yhteydessä sinulle), konsultointi- ja tilintarkastuspalveluja tarjoavia yrityksiä, markkinointipalveluja tarjoavia toimittajia, IT-alan toimittajia ja IT-järjestelmien toimittajia. Kumppanit voivat toimia henkilötietojen käsittelijöinä ohjeidemme mukaisesti, jolloin sitoutamme heidät sopimuksilla olemaan käyttämättä tietojasi omiin tarkoituksiinsa, mutta ne voivat myös toimia erillisinä rekisterinpitäjinä esim. maksunvälitykseen ja kuljetuksen toteuttamiseen tarvittavien henkilötietojen osalta.

Vieraillessasi verkkosivuillamme tai käyttäessäsi muita Royal Unibrew -konsernin tarjoamia digitaalisia palveluita tai osallistuessasi tapahtumiimme tai vastaanottaessasi markkinointimateriaaliamme, saatamme myös jakaa tietojasi hosting-yritysten, varausjärjestelmien tarjoajien, markkinointipalvelujen tarjoajien ja muiden palveluntarjoajien kanssa, jotta voimme tarjota sinulle nämä palvelut. Tällaiset palveluntarjoajat käsittelevät henkilötietoja allekirjoitettujen tietojenkäsittelysopimusten mukaisten ohjeidemme mukaisesti.

Tietoja voidaan tarvita lain mukaisten velvoitteidemme täyttämiseksi tai meidän tai muiden oikeuksien, omaisuuden tai turvallisuuden suojelemiseksi. Näissä tapauksissa voimme antaa tietoja viranomaisille, tilintarkastajille, lakimiehille tai muille neuvonantajille. Kameravalvontaan ja kulunvalvontaan liittyvien käyttötarkoitusten vuoksi tietoja voidaan lainsäädännön niin velvoittaessa luovuttaa viranomaisille.

Joissakin tapauksissa luovutamme tietojasi muille konsernin yrityksille liiketoimintamme analysointia, kehittämistä ja johtamista varten sekä tapauksissa, joissa palvelumme on jaettu eri yhtiöidemme kesken.

Konsernin kehittyessä konsernirakenteemme voi muuttua esimerkiksi niin, että kaikki tai osa liiketoiminnan toiminnoista siirretään. Oikeutettu etumme on yleensä käsittelyperusteena henkilötietojen luovuttamiselle liiketoiminnan tai sen osien siirron tai muiden kaupallisten muutosten yhteydessä.

Jos siirrämme tietoja kolmansille osapuolille EU:n ja/tai ETA:n ulkopuolelle, olemme velvollisia ryhtymään erityisiin varotoimiin tietojesi suojaamiseksi. Varmistamme aina riittävän tietosuojan tason ja laillisen perustan tietojesi siirrolle esimerkiksi käyttämällä EU:n standardisopimuslausekkeita (EU Standard Contractual Clauses, SCC).

Voit ottaa meihin yhteyttä milloin tahansa saadaksesi lisätietoja siitä, kenelle tietosi jaetaan.

4. Suostumuksen antaminen

Tapauksissa, joissa käsittelemme tietojasi suostumuksesi perusteella, voit aina peruuttaa suostumuksesi. Jos peruutat suostumuksesi, lopetamme tietojesi käsittelyn, ellei meillä ole oikeutta tai velvollisuutta jatkaa tietojesi käsittelyä tai säilyttämistä muilla perusteilla kuten esimerkiksi perustuen lakiin.

Suostumuksen peruuttaminen ei vaikuta suostumuksen perusteella ennen sen peruuttamista suoritetun käsittelyn laillisuuteen.

Voit peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa toimimalla seuraavasti:

  • Ota meihin yhteyttä (katso yhteystiedot alta)
  • Profiilisi poistaminen tapauksissa, joissa olet luonut profiilin
  • Suostumus evästeisiin voidaan peruuttaa vierailemasi verkkosivuston evästekäytännössä kuvatulla tavalla

Jos peruutat suostumuksesi, et ehkä pysty käyttämään täysin verkkosivustoillamme tarjoamiamme sivuston ominaisuuksia.

5. Evästeet

Käytämme evästeitä verkkosivuillamme. Voit lukea lisää evästeiden käytöstämme evästekäytännöstä, joka on saatavilla ja päivitettävä milloin tahansa vierailemallasi verkkosivustolla olevan linkin kautta.

6. Sinun oikeutesi

Lain mukaan sinulla on, joitain poikkeuksia lukuun ottamatta, tiettyjä oikeuksia liittyen henkilötietojesi käsittelyyn:

  • Sinulla on oikeus saada tieto sinusta käsittelemistämme tiedoista
  • Voit vastustaa tietojesi keräämistä ja jatkokäsittelyä
  • Sinulla on oikeus saada tietosi oikaistuksi tai poistetuksi tiettyjä lakisääteisiä poikkeuksia lukuun ottamatta
  • Sinulla on oikeus pyytää meitä rajoittamaan käsittelyä
  • Tietyissä tapauksissa sinulla on oikeus saada sinusta rekisteröimämme tiedot ja pyytää meitä siirtämään kyseiset tiedot toiselle rekisterinpitäjälle (tietojen siirrettävyys)
  • Jos käsittelemme tietojasi "oikeutetun etumme" perusteella, voit vastustaa käsittelyä tällä perusteella

Oikeutesi voivat olla rajatummat maassa, jossa asut.

Jos haluat käyttää oikeuksiasi, ota meihin yhteyttä (katso yhteystiedot alla). Oikeuksiasi koskevien tiedustelujen yhteydessä pyydämme sinua antamaan meille riittävät tiedot, jotta voimme käsitellä tiedustelusi, mukaan lukien se, että voimme tunnistaa sinut pyyntösi perusteella.

7. Linkit muille verkkosivustoille

Sivustomme voivat sisältää linkkejä muille verkkosivustoille. Emme ole vastuussa muiden verkkosivustojen (kolmannen osapuolen verkkosivustot) sisällöstä tai tällaisten kolmansien osapuolten tiedon keräämiseen ja käsittelyyn liittyvistä menettelyistä. Kun vierailet kolmannen osapuolen verkkosivustolla, sinun tulee lukea verkkosivuston omistajan tietosuojaseloste ja muut asiaankuuluvat käytännöt.

8. Ota meihin yhteyttä

Jos haluat käyttää oikeuksiasi tai sinulla on kysyttävää tietojesi käsittelystä, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteessa GDPR@Royalunibrew.com.

Voit myös aina ottaa yhteyttä paikalliseen yritykseen Royal Unibrew -konsernin alaisuudessa.

Jos tiedät, että asiasi koskee Hartwallia rekisterinpitäjänä, voit ottaa meihin yhteyttä osoitteessa kuluttajapalvelu@hartwall.fi.

Löydät luettelon kaikista Royal Unibrew'n yrityksistä ja toimipaikoista täältä https://www.royalunibrew.com/about-us/company-structure

9. Valitukset

Jos olet eri mieltä tavasta, jolla käsittelemme tietojasi, tai tarkoituksista, joita varten käsittelemme tietoja, voit ottaa meihin yhteyttä osoitteeseen GDPR@Royalunibrew.com.

Voit myös tehdä valituksen paikalliselle tietosuojaviranomaiselle. Löydät yleiskatsauksen kaikista EU:n tietosuojaviranomaisista täältä: https://edpb.europa.eu/about-edpb/about-edpb/members_en

Hartwallin osalta paikallinen viranomainen on Suomen tietosuojavaltuutettu.

Jos katsot, että olemme tässä selosteessa mainituista periaatteistamme huolimatta loukanneet tietosuojalainsäädäntöön perustuvia oikeuksiasi, voit saattaa asian kansallisen viranomaisen eli tietosuojavaltuutetun käsiteltäväksi.

Tietosuojavaltuutetun toimiston yhteystiedot löydät heidän verkkosivuiltaan www.tietosuoja.fi.  

10. Muutokset tietosuojakäytäntöön

Pidätämme oikeuden muuttaa tätä tietosuojakäytäntöä, jos lainsäädännössä tapahtuu merkittäviä muutoksia tai jos muutamme tietojen käsittelytoimiamme.

Palvelukohtaiset tiedot

Alta voit lukea, miten käsittelemme tietojasi eri tilanteissa.

Jos otat meihin yhteyttä tai teet reklamaation

addremove

Mikäli otat meihin yhteyttä kuluttajana tai teet reklamaation tuotteestamme tai kokemuksestasi meillä, tietojen käsittelyn tarkoitus on yhteydenottosi käsittely ja vastauksen varmistaminen.

Käsittelyperuste on oikeutettu etumme yllä mainituissa tilanteissa käsitellä yhteydenottosi ja varmistaa, että kaikki valitukset, mukaan luettuna reklamaatiot tuotteistamme, tutkitaan ja käsitellään.

Tietyissä henkilövahinkoihin liittyvissä reklamaatiotilanteissa saatamme käsitellä terveystietojasi Hartwallin oikeudellisen vastuun selvittämiseksi.

Pyydämme, ettet toimita meille erityisiin henkilötietoryhmiin kuuluvia tietoja, mukaan lukien terveystietoja, tietoja uskonnollisista vakaumuksista tai ammattiliittojen jäsenyydestä, ellei kyse ole edellä kuvatusta henkilövahinkoasiasta. Jos kuitenkin toimitat meille tällaisia tietoja, oletamme, että olet antanut nimenomaisen suostumuksesi käsittelyyn, ja käsittelemme näitä tietoja suostumuksesi perusteella.

Mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta?

Saatamme käsitellä seuraavia tietoja sinusta kuluttajana tai reklamaation tekijänä:

  • Yhteystietoja: esimerkiksi nimi, kutsumanimi, asiakasnumero, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja muita samankaltaisia tarpeellisia yhteystietoja
  • Työhön liittyviä tietoja: esimerkiksi arvonimi, asema, työpaikka
  • Väestötilastollisia tietoja, kuten ikä ja/tai syntymäaika, huoltaja ja huollettava
  • Edustetun asiakasyhtiön tai -yhteisön yhteyshenkilön asemaa ko. yhteisössä sekä yhteisön nimeä ja yhteystietoja silloin, kun yhteyshenkilö on tekemisissä Hartwallin kanssa yrityksen tai muun yhteisön tai sidosryhmän edustajana. Tämän lisäksi voimme kerätä muita tietoja, jotka ovat tarpeellisia Hartwallin tai edustetun yhtiön tai muun yhteisön suhteen hoitamiseksi.
  • Asiakassuhde- ja palvelujen käyttö- ja ostotietoja, kuten tietoja verkkokaupassa tai muussa palvelussa tehdyistä ostoksista, varauksista, eduista ja muusta toiminnasta ja markkinoinnin ja viestinnän toteutustietoja eri asiointikanavissa, kuten verkkopalveluissa ja automaattipalveluissa, mukaan lukien myyntipalvelun ja kuluttajapalvelun puheluiden taltiointi.
  • Muita tietoja, joita itse annat meille, kun otat meihin yhteyttä, kuten asiakkuuteen liittyvät toiveet, tyytyväisyystiedot, kiinnostuksen kohteet, harrastustiedot tai muut vastaavat tiedot
  • Terveystietoja, jos kyseessä on reklamaatio, johon liittyy ilmoitettu henkilövahinko
  • Taloustietoja, kuten pankkitilitiedot korvausten tai hyvitysten maksamista varten
  • Erityisiä henkilötietoluokkia, esim. terveyttäsi, uskontoasi tai ammattiliittosi jäsenyyttä koskevia tietoja, jos olet antanut ne meille yhteydenottosi yhteydessä.

Miten pitkään säilytämme tietojasi?

Emme säilytä tietoja pidempään kuin on tarpeen tarkoituksen toteuttamiseksi. Tietojesi säilytysaika määräytyy erityisesti sen mukaan, mihin tapaukseen tiedot sisältyvät. Poistamme tietosi heti, kun tapauksesi on käsitelty ellei meidän tarvitse dokumentoida kirjeenvaihtoa/reklamaatiota pidempään.

Reklamaatioasioissa säilytämme tietojasi, kunnes reklamaatioaika on kulunut, elintarviketurvallisuuden omavalvonnan vaatimukset on täytetty, palaute on käsitelty ja Hartwallin oikeudellinen vastuu on selvitetty ja asian käsittely on päättynyt.

Jos olet toimittajamme, liikekumppanimme tai muun sidosryhmämme yhteyshenkilö

addremove

Tietojesi käsittelyn tarkoitus on hallinnoida meneillään olevaa liike- tai yhteistyösuhdettamme, pitäen sisällään myös sopimushallinnan, ja varmistaa tehokas yhteydenpito kanssasi.

Jos olet sopimuksen välitön osapuoli (jos olet esimerkiksi yksityisyrittäjä), tietojesi käsittelyn oikeusperusteemme on, että voimme tehdä kanssasi sopimuksen toimittajana tai kumppanina.

Muissa tapauksissa käsittelemme henkilötietojasi oikeutetun etumme perusteella turvataksemme oikeutemme ja velvollisuutemme sopimuksissa, jotka olemme tehneet sen yrityksen kanssa, jonka palveluksessa olet.

Mikäli olet yritysasiakkaamme yhteyshenkilö tai muun sidosryhmämme edustaja, kuten esimerkiksi sosiaalisen median vaikuttaja tai lehdistön tai muun median edustaja, voimme hankkia yhteystietosi myynti- ja markkinointiviestinnän sekä asiakashallinnan tarkoituksiin palveluntarjoajilta, joiden liiketoiminta pohjautuu tällaisten tietokantojen ylläpitämiseen ja tietojen myymiseen.

Hartwall hankkii yhteystietoja ja muita henkilötietoja vaikuttajista ja mediakontakteista eri lähteistä, kuten esimerkiksi Cisionista. Voit tutustua Cisionin tietosuojailmoitukseen saadaksesi Cisionin osalta tarkempaa tietoa siitä, miten tällaisia tietoja kerätään ja käytetään, osoitteessa www.cision.com/us/legal/privacy-policy/.

Lisäksi käsittelemme tietojasi:

  • laadunvarmistusta ja toimitusketjun valvontaa varten, mukaan lukien perustavaa laatua olevien oikeuksien kunnioittaminen ja rikollisuuden torjunta
  • sisäisiä analyyseja ja raportointia sekä työntekijöidemme ja konsulttiemme koulutusta varten.

Tämän käsittelyn oikeudellinen perusta on oikeutetun etumme toteuttaminen edellä mainittuihin tarkoituksiin. Tallennamme käydyn kirjeenvaihdon dokumentaatiota varten täyttääksemme käsittelyn tarkoituksen.

Mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta?

Saatamme käsitellä seuraavia tietoja sinusta toimittajana, kumppanina tai sidosryhmämme yhteyshenkilönä:

  • Yhteystietoja: esim. nimi, kutsumanimi, asiakasnumero, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja muita samankaltaisia tarpeellisia yhteystietoja
  • Työhön tai asemaan liittyviä tietoja: esim. arvonimi, asema, työpaikka sekä yhteisön nimi ja yhteystiedot silloin, kun yhteyshenkilö on tekemisissä Hartwallin kanssa yrityksen tai muun yhteisön tai sidosryhmän edustajana. Tämän lisäksi voidaan kerätä muita tietoja, jotka ovat tarpeellisia Hartwallin tai edustetun yhtiön tai muun yhteisön suhteen hoitamiseksi.
  • Taloudellisia tietoja, kuten maksuehdot, pankkitilitiedot ja luottokelpoisuus. Tarkastamme mahdollisten palveluntarjoajimme ja tietyissä tapauksissa niiden vastuuhenkilöiden luottotiedot ennen asiakassuhteen solmimista arvioidaksemme palveluntarjoajamme ja sen vastuuhenkilön kykyä vastata sitoumuksistaan sopimusosapuolena.
  • IT-tietoja, kuten käyttäjätunnukset, kirjautumis- ja lokitiedot verkkosivustojemme käytöstä.

Miten pitkään säilytämme tietojasi?

Säilytämme tietojasi liikesuhteemme ajan edellä mainituin perustein ja sen päättymisen jälkeen niin pitkään kuin maakohtainen sovellettava lainsäädäntö, kuten kirjanpitolainsäädäntö, meitä velvoittaa. Tietoja voidaan kuitenkin käsitellä ja säilyttää pidempään anonymisoidussa muodossa. 

Jos olet asiakkaamme tai potentiaalinen asiakkaamme

addremove

Asiakkaiden tai potentiaalisten asiakkaiden (niin yritys- kuin kuluttaja-asiakkaiden) tietojen käsittelyn tarkoituksena on, että voimme täyttää tehdyt sopimukset, mukaan lukien tilauksen toimitus, peruutus ja niihin liittyvät palvelut.

Jos olet sopimuksen välitön osapuoli (jos olet esimerkiksi yksityisyrittäjä), tietojesi käsittelyn oikeusperusteemme on solmia tai suorittaa kanssasi sopimus asiakkaana tai mahdollisena asiakkaana sopimuksen tekemisen yhteydessä.

Muissa tapauksissa käsittelemme henkilötietojasi oikeutetun etumme perusteella turvataksemme oikeutemme ja velvollisuutemme sopimuksissa, jotka olemme tehneet sen yrityksen kanssa, jonka palveluksessa olet.

Lisäksi käsittelemme tietojasi liittyen seuraaviin asioihin:

  • Asiakastuki ja yleinen viestintä
  • Tuotteidemme ja palveluidemme laadunvarmistus
  • Tuotteiden ja palveluiden kehittäminen
  • Luottoluokitus
  • Asiakkaiden luotettavuuden ja oman liiketoiminnan taloudellisen vakauden varmistaminen
  • Sisäiset analyysit ja raportointi sekä työntekijöidemme ja konsulttiemme koulutus

Oikeusperustamme tälle käsittelylle on ensisijaisesti se, että voimme ajaa oikeutettuja etujamme edellä mainittuihin tarkoituksiin.

Käsittely voi olla tarpeen myös oikeudellisten vaatimusten nostamiseksi, syytettä tai puolustamista varten.

Mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta?

Saatamme käsitellä seuraavia tietoja sinusta asiakkaana tai potentiaalisena asiakkaana:

  • Yhteystietoja: esim. nimi, kutsumanimi, asiakasnumero, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja muita samankaltaisia tarpeellisia yhteystietoja
  • Työhön tai asemaan liittyviä tietoja: esim. arvonimi, asema, työpaikka yhteisön nimi ja yhteystiedot silloin, kun yhteyshenkilö on tekemisissä Hartwallin kanssa yrityksen tai muun yhteisön tai sidosryhmän edustajana. Tämän lisäksi voidaan kerätä muita tietoja, jotka ovat tarpeellisia Hartwallin tai edustetun yhtiön tai muun yhteisön suhteen hoitamiseksi.
  • Taloudellisia tietoja ja maksutietoja, kuten maksuehdot ja -tapa sekä laskutustiedot, pankkitilitiedot ja luottokelpoisuus. Tarkastamme mahdollisten asiakkaidemme ja tietyissä tapauksissa myös niiden vastuuhenkilöiden luottotiedot ennen asiakassuhteen solmimista. Toimimme näin, jotta voimme arvioida asiakkaan ja sen vastuuhenkilön kykyä vastata sitoumuksistaan sopimusosapuolena. Voimme myös tarkistaa asiakkaan, vastuuhenkilön tai takaajan luottotiedot ennen luoton myöntämistä ostoille ja ennen ennakkomaksujen maksamista. Tarkistuksen yhteydessä voimme luovuttaa tietojasi luottotietorekisterille (Suomen Asiakastieto Oy tai vastaava luottotietorekisteri) ja vastaanottaa luottotietorekisteriltä sinuun liittyviä tietoja. Käsittelyn tarkoituksena on luoton myöntäminen, sen arvioiminen kykeneekö asiakas tai mahdollinen asiakas vastaamaan sopimukseen kuuluvista sitoumuksistaan ja mahdollisen takauksen hyväksyminen.
  • IT-tietoja, kuten käyttäjätunnukset, kirjautumis- ja lokitiedot verkkosivustojemme käytöstä
  • Asiakassuhde- ja palvelujen käyttö- ja ostotietoja, kuten tiedot verkkokaupassa tai muussa palvelussa tehdyistä ostoksista, varauksista, eduista ja muusta toiminnasta ja markkinoinnin ja viestinnän toteutustietoja eri asiointikanavissa, kuten verkkopalveluissa ja automaattipalveluissa, mukaan lukien myyntipalvelun ja kuluttajapalvelun puheluiden taltiointi.
  • Valokuvia tai videoita sinusta

Miten pitkään säilytämme tietojasi?

Säilytämme tietojasi liikesuhteemme ajan edellä mainituin perustein ja sen päättymisen jälkeen niin pitkään kuin maakohtainen sovellettava lainsäädäntö, kuten kirjanpitolainsäädäntö, meitä velvoittaa. Tietoja voidaan kuitenkin käsitellä ja säilyttää pidempään anonymisoidussa muodossa. 

Jos vierailet verkkosivuillamme tai käytät sovelluksiamme

addremove

Sinua koskevia henkilötietoja kerätään verkkosivustojemme ja sovelluksiemme kautta yhdessä tai useammassa seuraavista tapauksissa, kun

  • Vierailet ja selaat verkkosivustojamme ja sovelluksiamme
  • Luot käyttäjäprofiilin
  • Lataat materiaalia verkkosivustoiltamme ja sovelluksistamme
  • Käytät muita ominaisuuksiamme ja palveluitamme

Lisäksi keräämme henkilötietojasi verkkosivustojemme ja sovelluksiemme kautta, kun kommunikoit kanssamme, esimerkiksi lähetät yhteydenottolomakkeen, tilaat uutiskirjeemme, osallistut kilpailuihimme tai käytät muita palveluita ja ominaisuuksia verkkosivujemme kautta. Nämä käsittelytoimenpiteet on kuvattu tietosuojaselosteen erillisissä osioissa.

Kun vierailet verkkosivustoillamme tai käytät sovelluksiamme, tietojen käsittelyn tarkoituksena on

  • Hallita käyttäjätilejä ja profiileja
  • Kehittää, parantaa ja hallinnoida näitä alustoja, mukaan lukien varmistaa, että sisältö on olennaista ja esitetään tehokkaimmalla tavalla laitteellasi
  • Varmistaa, että voit osallistua/rekisteröityä interaktiivisten ominaisuuksien ja tarjousten yhteydessä
  • Analysoida liikennettä verkkosivustoillamme ja sovelluksissamme

Tietojesi käsittelyn oikeusperusteemme on oikeutettu etumme edellä mainittuihin tarkoituksiin.

Olemme myös velvollisia varmistamaan, että noudatamme tuotteidemme markkinointia koskevaa lainsäädäntöä, jonka mukaan vain tietyn ikäiset henkilöt voivat laillisesti ostaa tuotteitamme ja vastaanottaa tuotteidemme markkinointia. Tämä koskee erityisesti alkoholia sisältäviä tuotteitamme. Siksi käsittelemme tietojasi tätä tarkoitusta varten, ja näiden tietojen käsittelyn oikeusperustamme on lakisääteinen velvoitteemme noudattaa tuotteidemme alkoholi- ja markkinointi- sekä muuta lainsäädäntöä.

Voimme myös käsitellä tietoja, jotka olet selvästi itse julkaissut.

Mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta?

Saatamme käsitellä seuraavia tietoja sinusta verkkosivustomme tai sovelluksemme vierailijana

  • Yhteystietoja: esim. nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero, asiakasnumero
  • Valokuvia tai videoita
  • Väestötilastollisia tietoja: esim. ikä ja paikkakunta
  • Muita tietoja, joita olet julkaissut itse
  • Evästeitä

Miten pitkään säilytämme tietojasi?

Sovelluksissamme käsiteltyjä tietoja säilytetään niin kauan kuin profiilisi on aktiivinen. Voimme kuitenkin säilyttää tietoja pidempään, jos maiden, joissa toimimme, lait sitä edellyttävät. Katso evästeiden säilytysajat alla olevasta evästeitä koskevasta osiosta.

Jos vierailet sosiaalisen median profiileissamme

addremove

Me ja kunkin sosiaalisen median alustan tarjoajat olemme yhteisrekisterinpitäjiä henkilötietojen käsittelyssä, jotka on kerätty vieraillessasi profiilissamme tai yksittäisellä sosiaalisen median alustallamme.

Meillä on profiileja tai sivuja erilaisissa sosiaalisen median kanavissa (alustat). Voit mukauttaa yksityisyysasetuksiasi erikseen jokaisella käyttämälläsi alustalla. Tällä viittaamme sekä kyseisen palveluntarjoajan tietosuojakäytäntöihin että alustan käyttöasetuksiin.

Voit myös ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää jaetusta tietosuojavastuustamme ja tietojesi käsittelystä sosiaalisessa mediassa.

Mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta?

Kun vierailet sosiaalisen median profiileissamme tai olet niihin kontaktissa, me ja sosiaalisen median alustan tarjoaja voimme kerätä, käsitellä ja tallentaa seuraavan tyyppisiä henkilötietojasi:

  • Profiilissasi olevat tiedot, mukaan lukien nimesi, sukupuolesi, siviilisäätysi, työpaikkasi, kiinnostuksen kohteesi ja kotipaikkakuntasi
  • Oletko painanut "tykkää"-nappia tai käyttänyt muita reaktioita profiilissamme
  • Kommentit, joita jätät postauksiimme, myös kilpailuihin liittyen
  • Sen, että olet käynyt profiilissamme

Mitkä ovat käsittelyn tarkoitukset?

Käsittelemme henkilötietojasi seuraaviin tarkoituksiin:

  • Kehittääksemme tuotteitamme ja palveluitamme, mukaan lukien sosiaalisen median profiilejamme ja sivujamme
  • Tilastointia ja analyyseja varten
  • Voidaksemme kommunikoida kanssasi, jos olet kommentoinut julkaisua, jättänyt arvostelun tai lähettänyt meille viestin
  • Markkinoidaksemme yleisesti, mukaan lukien markkinointiarpajaisten ja -kilpailujen järjestäminen

Sosiaalisen median alustan tarjoajat käsittelevät henkilötietojasi muun muassa seuraaviin tarkoituksiin:

  • Parantaakseen mainosjärjestelmäänsä
  • Antaakseen meille tilastoja, joita sosiaalisen median tarjoajat keräävät muun muassa profiileihimme ja sivuillamme käyntisi perusteella
  • Sivustolla tapahtuvaa mainontaa ja toimintojen personointia varten

Käsittelyperuste on oikeutettu etumme käsitellä tietojasi kommunikoidaksemme kanssasi ja markkinoidaksemme itseämme sinulle sosiaalisen median profiileissamme sekä parantaaksemme tuotteitamme ja palveluitamme.

Sosiaalisen median tarjoajat perustavat henkilötietojesi käsittelyn oikeutettuihin etuihinsa, mukaan lukien kiinnostuksensa parantaa mainosjärjestelmäänsä ja toimittaa meille tilastoja, joita sosiaalisen median tarjoaja esimerkiksi kerää profiilillamme tai sosiaalisen median sivullamme käyntisi perusteella.

Lisäksi sosiaalisen median tarjoajilla on oikeutettu intressi tarjota innovatiivinen, yksilöllisesti sovitettu, turvallinen ja kustannustehokas palvelu. Sosiaalisen median tarjoajat käsittelevät tiettyjä henkilötietojasi suostumuksesi mukaisesti, jonka voit milloin tahansa peruuttaa sosiaalisen median tietosuoja-asetustesi kautta.

Miten voit vaikuttaa tietojesi käsittelyyn?

Suosittelemme sinua poistamaan profiiliimme jättämäsi kommentit, tykkäykset ja muut vuorovaikutustapahtumat, jos et enää halua niiden näkyvän sivuillamme. Emme poista tällaisia julkisesti saatavilla olevia vuorovaikutuksia.

Jos olet yhteydessä meihin sosiaalisen median viestitoiminnon kautta, poistamme viestit pyydettäessä.

Katso yksittäisten sosiaalisen median alustan tarjoajien tietosuojakäytännöt saadaksesi tietoja siitä, kuinka kauan he säilyttävät henkilötietojasi.

Sosiaalisen median alustan tarjoajien tiedonjako

Sosiaalisen median alustojen tarjoajat voivat muun muassa jakaa henkilötietojasi seuraavien vastaanottajaryhmien kanssa:

  • Yritykset tai yritysten yhteenliittymät, johon sosiaalisen median tarjoaja kuuluu
  • Ulkoiset analyysi- ja tutkimuspalveluita tarjoavat liikekumppanit
  • Mainostajat
  • Muut henkilöt, jotka vierailevat profiilissamme tai sosiaalisen median sivulla (siltä osin kuin tietosi ovat julkisesti saatavilla)
  • Tutkijat ja muut akateemikot

Tarkastelemalla yksittäisten palveluntarjoajien tietosuojaselostetta löydät lisätietoja siitä, kenelle sosiaalisen median tarjoajat jakavat henkilötietojasi. Niistä löydät myös, missä tapauksissa tarjoajat voivat siirtää henkilötietojasi EU- tai ETA-alueen ulkopuolelle.

Jos osallistut tapahtumaamme

addremove

Jos osallistut johonkin tapahtumaamme, tietojesi käsittelyn tarkoituksena on, että voimme järjestää tapahtuman ja rekisteröidä sinun ja mahdollisten seuralaisten osallistumisen tapahtuman hallinnointiin ja turvallisuuteen liittyvistä syistä.

Käsittelyperuste on oikeutettu etumme käsitellä tietojasi järjestääksemme tapahtumia ja viestiäksemme niitä kiinnostuksesi mukaisesti.

Jos käsittelemme kuvia tai videoita sinusta jonkin tapahtumamme yhteydessä, se perustuu suostumukseesi, jonka pyydämme sinulta, jos laki tätä edellyttää. Huomaa, että lain mukaan voimme monissa tapauksissa käsitellä kuvia tai videoita, joissa olet mukana, jos kyseessä on kuva tai video, joka ei ole tarkennettu sinuun, esimerkiksi jos olet osa tapahtuman yleisöä.

Jos toimitat meille allergiatietoja, käsittelemme ne ja otamme ne huomioon toteuttaaksemme tapahtuman turvallisesti.

Pyydämme, ettet muutoin kuin mahdollisten allergiatietojen osalta toimita meille erityisiin henkilötietoryhmiin kuuluvia tietoja, mukaan lukien terveystiedot, tiedot uskonnollisista vakaumuksista tai ammattiliittojen jäsenyydestä. Jos kuitenkin toimitat meille tällaisia tietoja, oletamme, että olet antanut nimenomaisen suostumuksesi käsittelyyn, ja siksi käsittelemme näitä tietoja suostumuksesi perusteella.

Mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta?

  • Yhteystiedot: esim. nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero, asiakasnumero
  • Työhön tai asemaan liittyvät tiedot: esim. arvonimi, asema, työpaikka
  • Valokuvia tai videoita
  • Muut tiedot, jotka olet itse antanut tapahtuman yhteydessä
  • Toimittamasi allergiatiedot
  • Tapahtumaan osallistumisen yhteydessä toimittamasi erityisiin henkilötietoryhmiin kuuluvat tiedot, kuten tiedot terveydestäsi, uskonnostasi tai ammattiyhdistysjäsenyydestäsi

Miten pitkään säilytämme tietojasi?

Säilytämme tietojasi pääsääntöisesti enintään 1 vuoden ajan, ellemme ole velvollisia säilyttämään tietojasi pidempään siinä maassa, jossa olemme järjestäneet tapahtuman, tai niin kauan kuin on tarpeen, jotta voimme käsitellä tapahtumaan liittyviä asioita mukaan lukien tapahtuman osallistujien dokumentointi ja kyselyihin vastaaminen.

Jos vierailet fyysisessä toimipisteessämme

addremove

Käsittelemme tietojasi vieraillessasi jossakin toimipisteistämme, jotta voimme varmistaa sekä oman että vierailijoidemme turvallisuuden. Käsittelemme tietoja myös mahdollisten onnettomuuksien ja rikosasioiden tutkimiseksi, ehkäisemiseksi sekä dokumentoimiseksi.

Olemme myös velvollisia varmistamaan elintarviketuotantoomme kuuluvien prosessien turvallisuuden, esimerkiksi noudattamalla elintarvikkeiden laatua ja turvallisuutta koskevaa lainsäädäntöä.   

Olemme asentaneet tietyille toimipisteillemme videovalvonnan sekä kulkukorttien käytön kirjauksen.

Käsittelyperuste on oikeutettu etumme rekisteröidä toimipaikoissamme vierailevien tiedot toimipaikkojemme turvallisuustason säilyttämiseksi.

Jos toimitat meille allergiatietoja, käsittelemme ne ja otamme ne huomioon toteuttaaksemme sinulle turvallisen vierailun.

Pyydämme, ettet muutoin kuin mahdollisten allergiatietojen osalta toimita meille erityisiin henkilötietoryhmiin kuuluvia tietoja, mukaan lukien terveystiedot, tiedot uskonnollisista vakaumuksista tai ammattiliittojen jäsenyydestä. Jos kuitenkin annat meille tällaisia tietoja, oletamme, että olet antanut nimenomaisen suostumuksesi käsittelyyn, ja siksi käsittelemme näitä tietoja suostumuksesi perusteella.

Mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta?

Saatamme käsitellä seuraavia tietoja sinusta vierailijana jossakin toimipaikoistamme:

  • Yhteystiedot: esim. nimi, kutsumanimi, asiakasnumero, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja muita samankaltaisia tarpeellisia yhteystietoja
  • Työhön tai asemaan liittyvät tiedot: esim. arvonimi, asema/virka, toimiala, kulkukorttitunnus
  • Muut tunnukset: esim. rekisterikilpi, jos olet käyttänyt pysäköintialuettamme
  • Toimittamasi allergiatiedot
  • Erityisiä tietoluokkia, kuten terveyttäsi, uskontoasi tai ammattiliittosi jäsenyyttä koskevat tiedot, jos olet antanut ne vierailusi aikana.

Miten pitkään säilytämme tietojasi?

Säilytämme tietojasi pääsääntöisesti enintään 1 vuoden, ellemme ole velvollisia säilyttämään tietojasi pidempään siinä maassa, jossa olet vieraillut jossakin toimipaikastamme, tai niin kauan kuin on tarpeen asioiden hoitamiseksi vierailuusi liittyen, mukaan lukien vierailusi dokumentointi ja kyselyihin vastaaminen.

Videovalvontaa säilytetään enintään 30 päivää, jonka jälkeen se poistetaan automaattisesti.

Jos vastaanotat markkinointiviestintää tai osallistut markkinointiarvontaan tai -kilpailuun

addremove

Tietojesi käsittelyn tarkoitus on, että voimme toteuttaa ja hallinnoida markkinointiviestintää, kuten lähettää uutiskirjeitä sekä järjestää ja hallinnoida arvontoja ja kilpailuita.

Kun vastaanotat tuotteidemme markkinointiviestintää tai osallistut arvontoihimme tai kilpailuihimme, käsittelemme tietojasi myös varmistaaksemme, että noudatamme asiaankuuluvaa markkinointia koskevaa lainsäädäntöä siinä maassa, jossa markkinointitoimintaa suoritetaan.

Lähetämme sinulle tuotetietoja, uutiskirjeitä ja muuta markkinointimateriaalia sähköpostitse vain, jos olet antanut tähän etukäteen ja nimenomaisen suostumuksesi, ellei sovellettava laki muutoin salli meidän ottaa sinuun yhteyttä. Tässä yhteydessä varmistamme, että täytämme lakisääteiset velvoitteemme noudattaaksemme tuotteidemme myyntiä ja markkinointia koskevaa lainsäädäntöä.

Kuluttajille suunnattu markkinointiviestintä

Uutiskirjeiden avulla lähetämme sähköisesti tietoa esimerkiksi tuotteistamme, verkkosivusisällöistämme, arvonnoista tai uutuustuotteista ja -palveluistamme.

Pyydämme sinulta suostumuksen uutiskirjeiden lähettämiseen. Mikäli olet antanut meille yleisen markkinointiluvan, voimme lähettää sinulle sellaisia uutisia ja uutiskirjeitä, joista oletamme sinun olevan kiinnostunut käyttämiesi palvelujen perusteella.

Voit milloin tahansa peruuttaa sinulle lähetettävän uutiskirjeen kyseisen sähköpostin lopussa olevasta linkistä. Huomaathan, että voit yksittäisen uutiskirjeen peruuttamisesta huolimatta saada Hartwallilta muuta markkinointiviestintää, mikäli et ole peruuttanut Hartwallille antamaasi yleistä markkinointilupaa.

Yleisen markkinointiluvan voit poistaa ottamalla yhteyttä kuluttajapalveluumme kuluttajapalvelu@hartwall.fi. Yleisen markkinointiluvan peruuttaminen poistaa kaiken kuluttajille suunnatun markkinointiviestinnän, myös uutiskirjetilauksesi.

Yritysten ja muiden sidosryhmien edustajille suunnattu markkinointiviestintä

Voit saada Hartwallilta työhösi tai vastuualueeseesi liittyvää markkinointiviestintää esimerkiksi silloin, jos yrityksesi on asiakkaamme, olet yrityksen edustajana osoittanut kiinnostuksesi Hartwallin palveluita tai tuotteita kohtaan, kuulut muuhun sidosryhmään tai olet tilannut Juomamaailma-verkkokaupan uutiskirjeen.

Toimimme näin asiakassuhteen tai Hartwallin oikeutettujen etujen perusteella. Mikäli paikallinen lainsäädäntö edellyttää, pyydämme viestintään suostumuksen. Voit aina kieltää Hartwallilta työhösi tai vastuualueeseesi liittyvän markkinointiviestinnän saamasi viestin lopussa olevan linkin avulla.

Hyödynnämme yrityksille suunnattujen uutiskirjeiden toteuttamisessa kolmansien osapuolten palveluita, minkä vuoksi tietojasi voidaan siirtää Yhdysvaltoihin. Voit lukea lisää tietojen siirtämisestä kolmansiin maihin kohdasta Henkilötietojen jakaminen ja siirtäminen.

Jos osallistut johonkin kilpailuistamme ja voitat palkinnon, voimme julkistaa sinun ja mahdollisten vieraidesi tiedot verkkosivuillamme tai sosiaalisen median sivuillamme. Voimme myös jakaa tietosi kolmansille osapuolille, jos se on tarpeen palkinnon toimittamiseksi. Kilpailuihin liittyvän käsittelyn laillinen perusta on yleensä kanssasi tehdyn sopimuksen noudattaminen.

Yllä mainittuja tarkoituksia varten voimme myös käsitellä tietoja, jotka olet selvästi julkaissut esim. jollain sosiaalisen median sivuistamme.

Mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta?

  • Yhteystiedot: esim. nimi, kutsumanimi, asiakasnumero, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, nimikirjaimet ja muita samankaltaisia tarpeellisia yhteystietoja
  • Osallistujatiedot: esimerkiksi tiedot sinusta ja vieraistasi arvonnan tai kilpailuun osallistumisen tai voittamisen yhteydessä
  • Valokuvia tai videoita sinusta ja mahdollisista vieraistasi
  • Väestötilastollisia tietoja: ikä tai syntymäaika, huoltaja tai huollettava
  • Muut tiedot, jotka olet itse antanut osallistuessasi arvontaan, kilpailuun tai vastaavaan
  • Markkinointiluvat ja -kiellot
  • Kiinnostus ja profilointitiedot. Antamiesi tietojen lisäksi kiinnostuksen kohteesi voidaan päätellä tai johtaa muista keräämistämme tiedoista, kuten vastanottamiesi uutiskirjeiden perusteella (esim. onko viesti avattu). Voimme kohdentaa sisältöjä ja markkinointia eri asiakasryhmille esimerkiksi verkkokauppaostosten, annettujen palautteiden tai kyselytutkimusten vastausten perusteella. Mikäli olet Hartwall VIP-uutiskirjeen tilaaja, kohdennamme sinulle tietojesi perusteella sisältöjä, etuja ja palveluita tarjotaksemme sinulle mahdollisimman laadukasta sisältöä ja palveluita.

Miten pitkään säilytämme tietojasi?

Markkinointiarpajaisten ja -kilpailujen sekä vastaavien kampanjoiden osalta säilytämme tietojasi, kunnes kyseinen kampanja on päättynyt ja sen jälkeiset toimenpiteet (esim. palkinnon lähettäminen) on suoritettu, eikä meillä ole syytä olettaa, että olisit meihin yhteydessä kampanjaan liittyen.

Markkinointiviestinnän osalta säilytämme tietojasi, kunnes olet peruuttanut markkinointiluvan tai uutiskirjeen.

Tietoja voidaan kuitenkin käsitellä ja säilyttää pidempään anonymisoidussa muodossa.

Jos osallistut markkinatutkimukseen tai vastaavaan

addremove

Jos osallistut markkinatutkimukseen, kyselyyn tai vastaavaan, tarkoitus on ymmärtää sinua asiakkaana tai kuluttajana. Käsittelemme tietojasi ymmärtääksemme, arvioidaksemme tai voidaksemme määrittää, mikä on käsitys yhtäältä tuotteistamme ja toisaalta meistä toimittajana sekä miten tehokkaita palvelumme, suorituksemme tai markkinointimme on. Tämä tukee sitä, että voimme muun ohella parantaa tuotteitamme, palvelujamme, tietojamme ja sinulle suunnattua markkinointiamme ja että voit saada suosituksia tuotteistamme ja palveluistamme.

Käsittelyperuste on oikeutettu etumme varmistaa tuotteidemme ja palveluidemme laatu sekä se, että voimme tarjota sinulle sopivia tarjouksia ja palveluita.

Jos laki vaatii, pyydämme sinulta etukäteen suostumusta ennen kuin käsittelemme tietojasi.

Mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta?

  • Yhteystiedot: esim. nimi, kutsumanimi, asiakasnumero, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja muita samankaltaisia tarpeellisia yhteystietoja
  • Väestötilastollisia tietoja: sukupuoli, ikä tai syntymäaika, huoltaja tai huollettava
  • Työhön tai asemaan liittyvät tiedot: esim. arvonimi, asema, työpaikka
  • Kulutustottumuksiin ja mieltymyksiin liittyvät tiedot

Miten pitkään säilytämme tietojasi?

Säilytämme tietojasi, kunnes markkinatutkimus tai kysely on päättynyt ja tutkimuksen tai kyselyn tarkoitus on täytetty. Lähtökohtaisesti tietojesi säilytysaika voi olla jopa 6 vuotta.

Säilytämme tietojasi vain niin kauan kuin se on laillista ja niin kauan kuin se on tarpeen, jotta voimme vastata sinulta tuleviin tiedusteluihin. Tietoja voidaan kuitenkin käsitellä ja säilyttää pidempään anonymisoidussa muodossa.

Jos haet meille töihin

addremove

Jos haet meille töihin, sinun tulee luoda profiili rekrytointijärjestelmäämme, jossa voit myös lukea lisää tietojesi käsittelystä rekrytoinnin yhteydessä erillisestä työnhakijoita koskevasta tietosuojaselosteestamme, jonka löydät rekrytointijärjestelmän sivulta.

Jos olet työnhakija, sinua koskevien tietojen käsittelyn tarkoituksena on arvioida, oletko pätevä ehdokas avoimeen tehtävään. Rekrytointiprosessin päätyttyä rekisteröimme myös tietosi dokumentoidaksemme hakemuksesi.

Käsittelyperuste on oikeutettu etumme käsitellä hakemuksestasi tai CV:sta ilmeneviä henkilötietojasi ennen mahdollista työsopimuksen solmimista.

Jos sinut palkataan meille töihin, tallennamme rekrytointiprosessissamme saamamme tiedot henkilöstökansioosi.

Jos tietojasi käsitellään osana sääntelyn noudattamistamme (”compliance”), rikollisuuden ehkäisyä tai vastaavaa toimintaamme koskien

addremove

Royal Unibrew A/S on rekisterinpitäjä, joka käsittelee henkilötietojasi osana Whisleblowing-kanavaamme.

Tietojesi käsittelyn tarkoitus osana compliance-toimiamme, rikollisuuden ehkäisyä ja vastaavaa toimintaamme on, että voimme:

  • Tarkistaa, että liiketoimet ja kaupat liikekumppaniemme ja kolmansien osapuolten kanssa ovat lakien ja eettisten ohjeidemme mukaisia, ja meillä on ainoastaan sellaisia liikekumppaneita ja toimittajia, jotka täyttävät nämä vaatimukset
  • Varmistaa, että käytäntöjämme, prosessejamme, ohjeitamme ja standardejamme noudatetaan, kun käytät palveluitamme tai vierailet jossain toimipaikoissamme
  • Varmistaa tuotteidemme ja palveluidemme laatu
  • Osallistua rikollisuuden, kuten petosten ehkäisyyn ja oikeudellisen vaateen tai syytteen perustamiseen, puolustamiseen tai esittämiseen
  • Whisleblowing-kanavamme hallinnoimiseksi ja ylläpitämiseksi. Jos olet ilmoittanut tapauksesta nimettömästi, meillä ei ole pääsyä tietoihisi.

Käsittelyperuste on oikeutettu etumme käsitellä tietojasi voidaksemme varmistaa edellä mainittujen toteutumisen ja dokumentoimisen.

Tietyissä tapauksissa olemme velvollisia käsittelemään tietojasi noudattaaksemme rahanpesun vastaista lainsäädäntöä tai muuta lainsäädäntöä.

Voimme myös käsitellä tietojasi oikeudellisen vaateen tai syytteen nostamiseksi, puolustamiseksi tai esittämiseksi.

Mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta?

  • Yhteystiedot: esim. nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero, postinumero, asiakasnumero, nimikirjaimet sekä tiedot sinusta ja mahdollisista seuralaisistasi liittyen tapahtumaan, kilpailuun, kyselyyn tai vastaavaan, johon olet osallistunut
  • Työhön tai asemaan liittyvät tiedot: esim. titteli, asema/virka, toimiala, pääsykortin tunnus
  • Henkilöllisyystiedot: henkilöturvatunnus, ajokorttitiedot, passitiedot
  • Muut tunnukset: esim. rekisterikilpi, jos olet käyttänyt pysäköintialuettamme
  • Taloustiedot: pankkitilitiedot, rahansiirtoa koskevat tiedot, ostohistoria
  • Valokuvia ja videoita esim. tapahtumasta
  • Erityisiin henkilötietoryhmiin kuuluvat tiedot, kuten tiedot terveydestäsi, uskonnostasi tai ammattiyhdistysjäsenyydestäsi, jos olet toimittanut meille tällaisia tietoja ollessasi meihin yhteydessä
  • Digitaaliset sormenjäljet: selaimen "sormenjälki", laitteidesi "sormenjälki", IP-osoite, MAC-osoite, käyttöjärjestelmä, sijaintitiedot, selaushistoria, käyttäjätunnus/kirjautumisnimi, salasana, online-lempinimet, sosiaalisen median profiilit, VoIP-nimet (esim. skype-nimi), lokit, laitetunnus (esim. IMEI, ICCID, IMSI)
  • Muita tietoja, jotka sisältyvät Whisleblowing-kanavassa tehtyyn raporttiin
  • Evästeet (Voit lukea lisää evästeiden käytöstä alla olevasta osiosta)

Miten pitkään säilytämme tietojasi?

Emme säilytä tietoja pidempään kuin on tarpeen tarkoituksen toteuttamiseksi. Tietojesi säilytysaika määräytyy erityisesti sen mukaan, mihin tapaukseen tiedot sisältyvät. Säilytysaika riippuu muun muassa siitä, millä perusteella tietojasi käsitellään.

Poistamme tiedot heti, kun tietosi sisältävä tapaus on päättynyt, ellei tietojasi ole sisällytetty muihin tapauksiin tai kerätty muihin tarkoituksiin, minkä myötä voimme säilyttää tietoja pidempään.

Whistleblowing-ilmoitukset poistamme viimeistään 5 vuoden kuluessa ilmoituksen vastaanottamisesta, ellei niiden säilyttäminen ole tarpeen lain mukaisten oikeuksien tai velvollisuuksien käyttämiseksi tai oikeudellisten vaatimusten esittämiseksi tai puolustamiseksi. Ilmoitusten henkilötiedot, jotka ovat selvästi epäolennaisia asian käsittelyn kannalta, poistetaan ilman aiheetonta viivytystä.